Milá Jano (Osbornová),

právě jsem se dozvěděla, že už Ti nemá cenu psát do Ladovky a tak doufám, že si Tě tento dopis najde, nevím totiž, kde má nebeská pošta schránku.

Předně jsem Ti chtěla moc poděkovat, že jsi byla mou učitelkou, jak jsi říkala Ty, účou. Jen zlomek toho, co jsi mě naučila, se týká geobotaniky nebo ekologie rostlin. Mnohem důležitější pro mě je Tvůj přístup k žákům: (podpořit ty nesmělé a slabé a nechat zářit ty silné), tvůj smysl pro humor (historky z exkurzí), a ze všeho nejvíc, tvá skromnost. Ne každý učitel ji má a někteří hrají za každou cenu roli dědů vševědů.  V tomto všem jsi rozhodně pro mne vzorem. Díky taky, že jsem u Tebe v Ladovce mohla kdykoliv přespat a poklábosit s Tebou, dozvědět se něco geobotanicích, spolku Slovan nebo Egyptě. Díky za Tvůj zájem o mé problémy. Budeš mi tady moc chybět.

Tvoje

Jitka (alias Piňďa)

Zanechat Odpověď

